Dag 3 WOW

30 april 2018 - Kunming, China

06:30, de wekker, de dag begint. Let op: DRAAG ALTIJD JE UNIFORM! EN MAAK JE BED OP. Vergeet je het dan moet je 100 Push ups doen en mag je niet mee ontbijten.

06:55 staan we in een rij van klein naar groot, om en om hardop te tellen in het Chinees. Na de 30e keer ken ik de eerste tien. Achter elkaar in een rij lopen we naar de eet tempel. Alles gaat in stilte. Je pakt een kom en stokjes spoelt hem af en schept op. Als je een monnik tegen komt begroet je altijd. Let op: SLURP JE SOEP, dat is beleefd. Na het eten moeten we de hele tempel vegen en dweilen. De mannen krijgen een andere tempel om schoon te maken.

08:30-11:30 we hebben de eerste les. Hij begint met 1 uur lang de meest pijnlijke maar ook fijne stretches. Daarna Kung Fu kicks, punches and jumps. Het is mega zwaar in de brandende zon, maar het is echt fantastisch. Ik kan dingen waarvan ik nooit had verwacht dat ik ze zou kunnen. Ik krijg ook een nieuwe Tai Chi vorm aangeleerd door Chi Fu Chi Fu (headmaster).

11:00-11:30 meditatie. Ga ergens zitten, sluit je ogen en mediteer. Ik ben erg onrustig door de Chinese karaoke die OVERAL te horen is, ik hoop dat ik de rust op den duur wel kan vinden.

11:45 lunch. Het eten word iedereen vers bereid. Het is 100% vegetarisch en maar heel af en toe niet veganistisch.

14:55 in een rij staan, lopen naar de volgende tempel. We hebben examens. Ja examens op mijn eerste dag... iedereen moet iets laten zien waar hij/ zij in uitblinkt. Ik doe de Tai Chi vorm die ik vanmorgen aan geleerd heb.

Vanavond krijg ik mandarijn les, ga ik een boeddhistische ceremonie bijwonen en krijg ik een uur Kung Fu vormen.

21:00 slapen