DAG 15/16

31 mei 2018 - Kunming, China

De eerste twee weken zitten er op. Twee weken waarin ik spieren en een conditie heb gekregen, Shaolin Kung Fu vormen heb geleerd, vrienden heb gemaakt, mijn Engels flink vooruit is gegaan en mijzelf heb ondergedompeld in een cultuur die alles behalve hetzelfde is als onze cultuur. En toch voel ik mij hier thuis. In de weekenden erop uit gaan en het land buiten mijn kleine tempeltje ontdekken. Zondag heb ik de dag doorgebracht in Mile samen met de Engelse 17 jarige George die verrassend veel op mij lijkt. Hij is hier al een jaar en zijn Kung Fu is sky high. In onze vrije tijd leert hij mij de dingen die ik wil leren, omdat de Shifu”s het nu te druk hebben. In Mile hebben we de eigenaar van een skatestore leren kennen en zijn hele Squad kwam om met ons te chillen. Gelijk uitgenodigd voor een underground party. We zijn er niet heen gegaan want die shit is mega illegaal en we willen niet in de problemen komen. Daarnaast... maandag weer training. Het is fijn dat je spieren in de weekenden rust krijgen. Daarnaast leer je meerdere delen van het land en de cultuur kennen als je naar andere plekken toe gaat. Alles moet met handen en voeten, want bijna geen een Chinees spreekt Engels.