Laatste week

31 mei 2018 - Kunming, China

Ja, mijn laatste week is aangebroken en dat vind ik helemaal niet leuk! Helaas zijn er deze week een aantal mensen aangekomen die het hier niet naar hun zin hebben, waardoor er negativiteit in de groep heerst. In een groep als deze waarin je heel veel met elkaar samenwerkt, merk je het goed als er nagativiteit is. Daardoor hebben we twee trainingen op moeten geven voor een meeting over wat er allemaal mis is. Wat noodzakelijk was, maar wel erg jammer. Vooral omdat ik hier ben on te trainen en niks met de negativiteit te maken heb en te maken wil hebben. Ook hebben we twee trainingen op gegeven om deel te nemen aan 2,5 uur durende boeddhistische seromonies. Dit is bijzonder om meegemaakt te hebben, Absoluut! Maar 2,5 uur knielen en opstaan en knielen en opstaan en Chinese spreuken aanhoren is best wel zwaar als je niet begrijpt wat er gebeurd en zelf niet gelovig bent. Ik vind het jammer dat er vier trainingen verloren zijn gegaan, maar probeer mijn positieve houding ontdanks dit te behouden en er een leerzame laatste week van te maken. Ik merk dat ik nu ik gewend ben aan het land, de trainingen, de groep, de omgeving en Kung Fu ik veel sneller leer. De eerste twee weken was ik vooral bezig met ontdekken en nu ik de basis in de vingers heb word ik in een rap tempo beter. Ik ga proberen zo veel mogelijk van mijn training hier door te zetten in India tijdens mijn stage. Ik ga kijken waar ik wat ik hier geleerd heb in kan zetten daar. Zowel voor mijn eigen leerproces als voor de groep waarin ik mij dan bevind.

Kan ik cross-overs vinden tussen Kung Fu en het Indiase poppentheater.

Ik ben bezig met het schrijven van een verslag over Shaolin Kung Fu en het trainen van een bewegingsacteur. Deze zal spoedig op mijn blog verschijnen. Verder vind ik het ook heel spannend om te gaan. Het gevoel dat ik op het vliegveld pas hoor of ik een visum heb is heel naar. Als ik word afgewezen vlieg ik vanuit daar door naar Sri Lanka. Ik heb contact gehad met een theatergroep daar, waar ik terecht zou kunnen als alles in de soep loopt. Hopelijk kan ik in Sri Lanka een nieuw visum voor China aanvragen.

Spannende vooruitzichten dus, maar tot zo ver ben ik een onwijs gelukkig mens.