Stage voorbereiding

9 juni 2018

Omdat ik nog even moet wachten voor de workshop begint ben ik aan het proberen alleen maar dingen te doen waar ik op stage en studie gebied wat aan heb. Anurupa heeft mij een aantal literatuur bronnen gestuurd, zodat ik mij goed kan inlezen op schaduwpoppen spel en poppenspel in het algemeen. Dit zijn allemaal bronnen die haar inspireren of die ze zelf geschreven heeft. Het is fijn om me in te lezen, omdat ik nu beter weet wat ik kan verwachten tijdens de workshop. Ik verwacht dat ik door mij in te lezen, sneller stappen kan zetten tijdens het maakproces. Wat fijn is als je maar 10 dagen de tijd hebt om een solo voorstelling te maken. Verder Skypen we twee maal per week om te praten over de regie assistentie die ik na de workshop ga doen. We gaan een stuk opnieuw repeteren die zij al eerder gespeeld hebben. Het is fijn dat ik nu weet wat voor stuk het is, waar het over gaat en hoe de repetitie dagen eruit gaan zien. Na elk Skype gesprek geeft ze mij een vraag om over na te denken die theater inhoudelijk is. De vorige keer vroeg ze bijvoorbeeld, wat zou het voor jou als publiek betekenen als de pop achter gelaten word op het toneel aan het eind van de voorstelling. Het is leuk om al wat dramaturgische tekens te leren van poppenspel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. W H:
    14 juni 2018
    Wow Meghan, wat een bijzondere reis en ervaringen. Blijf genieten!